Promovare GOOGLE – factori de ranking, tehnici SEO și tendințe în 2022-2023

factori de ranking pentru Google
Factori de ranking pentru Google – tehnici SEO

Despre factorii de ranking – criterile pe care le aplică Google atunci când decide că un site este mai bun decât altul și cum să te folosești de aceste informații în promovarea în Google a site-ului tău


Și în RO sunt firme care investesc sute, chiar mii de lei pe zi în publicitate platită (la Google, bineințeles) ca să-și vadă reclama poziționată pe prima pagină în poziții fruntașe. Clienții Google Ads știu despre ce este vorba.

Despre promovarea via Google Ads mai multe informații găsiți aici
Dar dincolo de publicitatea plătită, există și modul organic de ranking, în care siturile sunt înșirate în index în ordinea în care Google crede că acestea corespund mai bine cu criteriile de valoare pe care le impune.

Criterile (exacte) dupa care Google poziționează în index un site sau altul sunt secrete probabil mai bine păzite ca aurul din Fort Knox.
De ce ? Pentru că buna poziționare în Google poate să aducă beneficii mari și foarte mari pe zi pentru firme angajate în comerțul online sau în alte activități profitabile, consulting, asigurări, avocatură, sănătate etc.

Aceste criterii (descrise foarte generic de Google) au fost deduse cu răbdare de inginerii SEO în urma unor experimente elaborate, care în esență măsoară reacția Google la diverse modificari ale site-urilor, structurii și a mediului în care aceastea există și interactionează cu utilizatorii.

Concluziile sunt deci pur empirice și veridicitatea lor e dată doar de consistența rezultatelor obținute în urma acestor experimente. De-a lungul timpului au existat multe modificari de algoritm de ranking (Penguin, Panda, BERT, SPAM, sunt numai câteva). În 2022 principalii factori de ranking în nota Google (cu ponderea lor calculată empiric de harnicii ingineri SEO) au fost după cum urmează: (apropo, nota Google e un număr în virgulă flotantă, cu foarte multe zecimale, zeci, care reflectă ponderea a peste 200 de criterii folosite de Google)

  1. 24% – Publicarea consecventă a conținutului de calitate
    Ce ințelege Google prin conținut de calitate? Pe lângă analiza proprie de inteligență artificială :-), mai contează backlink-urile la continut, linkurile de referință, angajamentul utilizatorului pe acel conținut, relevanța față de cuvintele cheie care definesc targetul conținutului, precum și gradul de incredere pe care Google îl asociază (și aici tot un algoritm de AI este implicat)
  2. 15% – Backlink-uri
    Backlink-urile sunt linkuri externe către pagina principală a site-ului, sau către alte pagini din site. Teoretic sunt o dovadă că, conținutul este de valoare și okay, atâta vreme cât alții fac referire la tine în site-ul lor. Acest factor a fost intens manipulat în vreme (link-uri cumpărate, advertoriale aiurea, ferme de link-uri) dar Google a invățat (oarecum) să le deosebească pe cele “pe bune” de cele fake. Odinioară aproape cel mai important factor de ranking (remember link exchange), acum undeva la 15%, și în anumite situatii de abuz poate genera chiar penalitați.
  3. 15% – Cuvinte cheie în etichete <meta> titlu
    Un factor care a contat de la inceput și va conta în continuare. Câte sunt, unde sunt poziționate in titlu site-ului, cât de relevante sunt relativ la conținut.
  4. 14% Expertiza de nișă
    Google crește ponderea expertizei de nișă, o strategie SEO prin care în jurul unor cuvinte cheie destul de targetate, se leagă un grup de pagini secundare ce gravitează in jurul paginii principale axate pe acel grup de cuvinte generând ceea ce se numește un SEO hub. Practic a fi un expert de nișă înseamnă a avea un grup semnificativ de pagini autorizate care se învârt în jurul aceluiași grup de cuvânte cheie – „hub”.
    De exemplu, cuvântul cheie „software proiectare” ar putea fi cuvântul cheie hub pentru o companie care are pagini ce vizează „software proiectare instalatii industriale”, „software proiectare in arhitectura” și „software proiectare contructia de masini” și pagini de destinație care vizează „preț software proiectare” „avantaje software proiectare” și „cel mai bun software proiectare 2023”. Consecvența cuvântului cheie hub de-a lungul paginilor site-ului genereaza o crestere de rank și site-ul va atrage trafic de la orice căutare Google care conține cuvântul cheie hub.
  5. 12% Implicarea utilizatorului, angajamentul
    Da, Google poate să evalueze ceea ce se numeste User Engagement, factor de ranking integrat în algoritmul de indexare încă din 2016. În principiu Google poate să cunoască cum interactionează un utilizator cu un site, cât timp petrece acolo, câte click-uri dă acesta, câte pagini vizitează, care este rate de bounce (bounce înseamnă că: 1. fie intru pe pagină și ies instant fiindcă nu mă interesează, sau 2. fie vizitatorul nu interacționează de loc cu pagina), în general implicarea utilizatorului a căpătat o pondere semnificativă în algoritmul de ranking.
  6. 5% Încrederea
    In esență factorul se referă la cât de veridice sunt informațiile prezentate pe o pagină. Sunt reale sau nu, reprezintă informare sau dezinformare. Cum evalueaza Google cantitatea de adevar? Probabil analiza de conținut în raport cu alte surse de informare considerate sigure, citate din surse guvernamentale, academice sau alte hub-uri de incredere.
  7. 4% Compatibilitate cu dispozitivele mobile.
    Dacă doriți să ajungeți la vizitatori în 2023, site-ul dvs. trebuie să fie ușor de navigat pe telefoane mobile și tablete. Standardul obișnuia să fie „compatibilitatea cu dispozitivele mobile”, dar Google s-a mutat într-o lume care ține în primul rând mobilul, ceea ce înseamnă că se așteaptă ca vizitatorii de pe dispozitive mobile să fie ținta principală a designului tău web. De altfel auditul PageSpeed Insights are in prin plan analiza versiunii mobile a site-ului, viteza, bune practici, optimizare SEO.
  8. 3% Link-uri interne
    O bună structurare a site-ului, linkuri interne de la pagini secundare la pagina principala pentru cuvinte hub, toate acestea întaresc autoritatea paginii principale pe acel hub și fac din site un expert de nișă pe acel subiect. O bună strategie SEO în 2023 rămâne abordarea hub and spoke, care combină cuvintele cheie în etichete meta titlu, expertiză de nișă și link-uri interne.
  9. 3% Viteza de încărcare a paginii.
    În tendința sa de a răsplăti o bună experiență utilizator, Google acordă importanță vitezei de încărcare a paginii. O incărcare rapidă (1-2 secunde max) înseamnă o notă bună.
    Cu fiecare secundă suplimentară necesară pentru ca site-ul dvs. să se încarce, capacitatea de ranking se pierde. Puteți testa viteza paginii dvs. cu instrumentul gratuit PageSpeed Insights de la Google.
  10. 2% Securitate site / Certificat SSL
    Securitatea conteaza și Google nu dorește să vadă pe primele locuri în index website-uri nesigure sau sparte, în special magazine virtuale. Un certificat SSL poate face diferența mai ales ca în cele mai multe cazuri acesta este gratuit.
  11. 3%, Cuvinte cheie în URL, cuvinte cheie în etichetele meta, schema de markup
    Impreună cu încă diverși factori ( după unele surse +150 la numar ) acestia contribuie la diferențierea fină între site-uri. Pentru că o poziție mai bună în index poate să însemne sume semnificative pe zi, mai ales pentru site-uri cu vânzare online, cu baze de date cu mii de articole și produse.

In concluzie Google continuă să favorizeze site-urile cu bun SEO rank, angajând în evaluare algoritmi de inteligență artificială, și încercând să ofere (din punctul lui de vedere) cea mai buna experiență utilizator. Pentru agențiile angajate în activitatea de marketing online asta inseamnă o continuă muncă de filtrare a celor mai bune criterii de ranking, strategia de promovare a paginilor trebuie obligatoriu să aibă în vedere criteriile esențiale, cele traditionale, titluri, backlinks, autoritate dar și cele mai noi, angajamentul, încrederea, expertiza de nișă, viteza.

Mai multe informatii de aici si aici

/

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.