Poziția unui website în indexul Google funcție de locația geografică a căutarii și nu numai…

De ce depinde și cum influențează locația căutării poziția unui website în index.

E de la sine ințeles că fiecare posesor de website doreste sa aiba un rank cât mai bun în Google, pe prima pagină dacă se poate.
La o căutare după cuvintele cheie care contează, firește.
Algoritmul prin care Google evaluează valoarea unui site este un secret mai bine păzit decât aurul din Fort Knox și singurele indicii la care se are acces sunt cele descoperite empiric de profesionistii SEO. prin testare continuă a diverșilor algoritmi de optimizare pentru a găsi cum valorizează Google anumite caracteristici ale site-urilor și prin urmare cum le ierarhizează.
Iar Google își modifică continuu algoritmul, nu mult, ci doar cât să dea de lucru inginerilor SEO :-).
Până acum un număr de ani o căutare în index oferea aceleași rezultate indiferent de locația geagrafică a căutarii sau profilul celui care caută.
De atunci lucrurile s-au schimbat. Inteligența artificială a lui Google a considerat ca e mai ok pentru utilizator să-i ofere rezultate mai apropiate de locația geografică a acestuia.
Sau de preferințele lui.
În consecință algoritmul de indexare a fost modificat de asa natură încât să includă un factor de “boost” pentru poziția anumitor website-uri.
Care website-uri ? Acelea care descriu o afacere situată fizic, geografic mai aproape de poziția celui care caută. Același oraș, același județ.
Adică, dacă de exemplu caut “unelte pescuit” și căutarea se face din Brăila, de exemplu, este posibil ca înaintea unor mari retaileri care vând și unelte de pescuit (printre altele), să apară âi vânzători locali de o mai mică anvergură dar cu același obiect de activitate.
Bineințeles, dacă fac aceiasi cautare din Oradea e posibil să apară mai micii retaileri locali din zona respectivă.
Acest gen de comportament al indexului Google nu este obligatoriu, dacă local nu există retaileri(website-uri) pe domeniul respectiv, sau dacă factorul de index al acestora este atat de slab, încât cu tot “boost-ul” de locație aceștia vor fi pozitionati mai jos pe a doua, a treia pagină dupa caz.
Sau dacă un utilizator este client fidel al unui site ți Google vede asta, la o căutare specifică rankingul acelui site va primi și el un mic avantaj în fața celor similare.
Toate astea se întâmplă de dragul unei mai bune experientei utilizator, dar si pentru faptul că în ziua de azi Google posedă și știe muuuult mai multe informații decât un simplu utilizator ar putea crede.

Ce implicații rezultă pentru un posesor de website ?

In primul rând nu verificați poziția site-ului întodeauna de pe același calculator, birou sau rețea. Schimbați locația, rețeaua și rugați pe cineva din alt oraș să facă căutarea.
Sau folosiți un serviciu VPN.
Un serviciu VPN filtrează accesul la rețea printr-un server proxy. Un serviciu VPN profesional vă permite să definiți un server într-o altă locatie fizicî, și va “păcăli” Google relativ la IP-ul de pe care se face căutarea.
Sau folosiți un browser care vă ascunde identitatea precum Mozilla based TOR Browser. Dezavantajul e că aici nu aveți control asupra serverului proxy.
In orice caz “tăria SEO” a unui site rezidă în prezența pe poziții fruntașe indiferent de locația geografică a căutării, sau de profilul celui care face căutarea. Nu vă lăsați impresionați de poziția fruntașă ăn index cu care cineva își laudă site-ul. Incercați aceiași căutare și din județul vecin :-). Și atunci se va vedea într-adevar dacă rankingul este ok sau nu prea :-).
Sau înscriați-vă site-ul în Google My Business – un serviciu Google destinat special afacerilor locale unde vă puteți configura un profil bussines și unde eventual veți concura cu competitorii locali. pentru acelasi set de cuvinte de cautare. Se recomanda in special site-urilor noi promovate, fara istoric in index.
Despre alși factori care influențează poziția în indexul Google vom vorbi intr-un articol viitor.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.