Preț creare magazin online – prețul corect !

Cât costă un magazin online – prețul corect. Ce trebuie să am în vedere și de ce ar trebui să mă feresc.

prețul corect pentru un magazin online
prețul corect pentru un magazin online

Aceasta este probabil prima intrebare care și-o pune orice antreprenor care dorește să-și promoveze afacerea online.
O întrebare importantă, deși NU cea mai importantă. Pentru că o cifră oarecare, de cele mai multe ori scoasă din contextul afacerii poate induce în eroare.
Și prin urmare la decizii greșite.

Așa că primul lucru care ar trebui evaluat este cel legat de perspectivele extinderii afacerii în online, domeniu, concurență, necesități, logistică etc.
Tehnic vorbind există o diferență între costul strict al unui magazin online și costurile totale implicate în funcționarea unui magazin online.
Făcând o analogie cu lucrul în agricultură – să zicem, cu o anumită sumă cumpăr un utilaj (cu performanțe și caracteristici specifice), apoi pentru al folosi în producție am nevoie de combustibil, personal, întretinere etc. – alte cheltuieli care trebuiesc luate în considerare.
Continuând cu analogia, am nevoie de un anume tip de utilaj cu performanțe și caracteristici tehnice care se potrivesc cu profilul activității mele, asemănator deci, trebuie luat în considerare un magazin virtual configurat pe profilul afacerii, cu structură de produse specifice, atribute, caracteristici, modalitățile de plată dorite, integrare contabilitate, logistică etc.

Și apoi mă uit la PREȚ. În continuare o se ne referim la magazinul online per se, adică produsul soft ca atare oferit înspre vânzare de dezvoltator.
O simplă căutare pe Google după cuvintele cheie „preț magazin online” oferă o paletă de oferte cam năucitoare – de la 200-300 euro până pe la 1400-2000 euro (în varianta cea mai ieftină, planuri bronz, entry level etc.) sau chiar închirieri lunare pornind de la 40-50 euro / lună pe platforme în care magazinul virtual este oferit ca SaaS (software ca serviciu).

Să lămurim.
La vânzare magazinul virtual este oferit ca un produs software dezvoltat de la zero, sau configurat / adaptat / programat pe o platformă e-commerce (open source sau nu). Caz în care acesta este găzduit pe un server, pe un domeniu achiziționat de asemenea de cumpărator.
În caz că cumparatorul doreste să-și schimbe gazda (serverul), softul se poate impacheta pe un CD sau stick și poate fi mutat pe alt domeniu, pe alt server (cu minim de modificări).
De asemenea dacă cumpărătorul pe parcursul folosirii magazinului virtual are nevoie de o funcționalitate specifică neprevazută inițial poate apela la un programator pentru modificarea respectivă, deoarece magazinul virtual este în proprietatea privată a lui și ca urmare poate face ce dorește, să-l modifice sau chiar să-l revandă. Când zic magazin virtual ințeleg și bazele de date aferente, adică structura de produse și produsele culese între timp. Cu alte cuvinte magazinul online, chiar virtual fiind 🙂 , este un mijloc fix imateral, un activ pe care pot să-l inregistrez în contabilitate ca investiție.

Dar dacă nu cumpăr, ci inchiriez un magazin virtual, (există și această posibilitate) asta înseamnă că pe o platformă online plătesc o chirie pentru un set de servicii asimilat cu un magazin online. Un exemplu clasic este Shopify sau Wix, la noi Gomag sau Bluegento. Deschid un cont, mă abonez, fac plata pe o perioadă oarecare și îmi configurez magazinul închiriat. Suma va fi înregistrată în contabilitate ca și cheltuială. Dacă mă descurc cu configurarea pot introduce produse în baza de date asociată magazinului, și teoretic pot începe să și vând.

Relativ la această abordare părerile sunt impărțite.
Avantaje: o sumă modică lunară de plată, fără probleme legate de găzduire, teoretic poți începe să vinzi relativ rapid, backup-uri, asistență etc.
Dezavantaje: limitat la funcționalitățile platformei, costuri ascunse, probleme de compatibilitate cu alte platforme dacă renunti la servicii, dacă vrei să-ți muți magazinul nu ești proprietarul softului ci doar al datelor culese, afacerea ta depinde de alții, probleme dacă platforma iși încetează existența. Nu recomandăm această soluție pentru magazinele mari, proiectate să deservească o afacere pe termen lung, dar pentru o informare mai obiectivă se pot consulta varii opinii pe diverse forumuri de specialitate de pe net.

Revenind la magazinele „clasice” înainte de a trage cu ochiul la prețuri e indicat să-mi răspund la niște întrebari și implicit să-mi fac o listă cu caracteristici de care practic am nevoie pentru buna funcționare a magazinului meu.
Cum ar fi.:

  • Vănd produse fizice? virtuale? noi? recondiționate? second hand?
  • Afișez produse relaționate (aceiași categorie)? Pot configura produse auxiliare? Pot face cross-selling?
  • Pot configura atribute de produse? (culori, mărimi, caracteristici tehnice )
  • Pot defini combinații de produse? configurabile cu prilejul unor evenimente?
  • Pot atașa documentații la produse ?
  • Wish list pentru client? Produse comparate?
  • Pot integra magazinul meu cu un anume transporator? AWB?
  • Taxe de livrare specifice?
  • Easy Box ?
  • Plată cu ramburs? cu cardul? PayPal? Stripe?
  • Voi face promoții? Discount-uri? Vouchere?
  • Integrare Emag Marketplace ?
  • Doresc facturi? Integrare cu o anumită aplicatie de contabilitate?
  • Oferă magazinul online o evidență de stocuri? Actualizare automată la vânzare ?
  • Procedură returnare produs?
  • Design specific? Bannere, video-uri de produs?
  • Limbi și monede diferite ?
  • Căutare dupa nume, descriere, cod? Afișare ordonată dupa marcă, producator, preț?
  • Feedback utilizaror, review produs?
  • Export listă produse? Pot face integrare feed de produse cu site-uri precum compari.ro sau shopmania.ro?
  • Salvări zilnice? Monitorizare funcționare

Da, sunt caracteristici specifice, explicite, multe, poate nu chiar toate strict necesare (cel puțin pentru început) dar trebuiesc avute in vedere.
Și mai sunt cele implicite, fără de care nici un site (magazin virtual sau nu) nu se poate prezenta onorabil pe piață.
De exemplu:

  • Backoffice intuitiv, gestionare clienți, newsletters
  • Site responsive, funcționabil pe desktop, tabletă și telefon
  • GDPR ready
  • Optimizatre SEO de bază (titlu, descriere, densitate cuvinte cheie, taguri H1)
  • Viteză de încarcare decentă (audit Google Lighthouse pentru verificarea calității implementării)

După ce se parcurge această listă se poate face căutarea pe Google și pot fi studiate ofertele și prețurile.
Dacă cumva o facilitate de care aveți nevoie nu figurează în ofertă intrebați dezvoltatorul. dacă e dispus să o implementeze în prețul oferit.
Clarificați ce primiti pentru banii pe care ii dați.
Clarificați suportul și asistența ulterioară. Disponibilitatea de adăugare de noi facilități.
Pentru un magazin online clasic, fără opțiuni ‘exotice’ și mergând până la câteva mii de produse, cu un grad mediu de complexitate, prețul poate ajunge lejer la câteva mii de euro. Iar pentru un retailer cu o gamă și mai largă de produse poate fi și mai mult.
Pentru un magazin online ‘mai simplu’ cu câteva zeci sau sute de produse, prețurile sunt undeva între 600-1000 euro, poate chiar un pic mai mult, funcție de strategia de vânzare a dezvoltatorului.
Sunt și magazine virtuale cu 200-300 euro. Nu recomand, pe vechiul principiu, cât dai atâta face.

O listă de prețuri pentru crearea unui magazin online decent poate fi consultata aici..

Apropo de produse, magazinul trebuie incărcat ! Structura de produse trebuie analizată, definite atributele și caracteristicele, si eventualele template-uri de culegere date. Dacă vedeți cumva sintagma ”magazine online la cheie”, cheia presupune cumva incărcarea magazinului cu produse ? Chiar dacă sunt sute, mii ? Și dacă nu, câte ?

La final o atenționare. De fapt două. Atenție și la formulări de genul ‘prețuri începând de la…’. Nu de puține ori ‘începutul’ e insuficient pentru un magazin online ok. După care apar costurile ascunse.
Apoi atenție, magazinul online pentru a fi rentabil trebuie promovat în motoarele de căutare și întreținut la zi. Cu servicii SEO, promovare in Google Ads, și personal pentru operare în backoffice, costuri culegere si updatare date, prețuri. Făcut pachete și trimise la timp conform politicii de livrare !
Aveți deci în vedere aceste cheltuieli la demararea afacerii online. Altfel se cheamă ca ați făcut o investiție nerentabilă.
Success !

updatat 12-01-2023

This Post Has 4 Comments

  1. Ilie Delia- administrator

    Buna ziua. As dori , va rog, sa îmi faceți și mie o oferta pentru un magazin online pentru un proiect de digitalizare.

  2. FamShop.ro

    Pe langa aceste informatii utile, trebuie sa aveti in vedere si automatizarea procedurilor de lucru pentru a optimiza timpul consumat pentru generarea automata a facturilor, sincronizarea stocurilor in timp real si a preturilor de vanzare. In acest sens, platforma de automatizari a comertului online http://www.FamShop.ro, a integrat majoritatea canalelor de vanzare online (magazine online si marketplace-uri) precum Magento, Magento2, Prestashop, WooCommerce, Opencart, Shopify, osCommerce, CS Cart, BigCommerce, Amazon, eMAG, CelRo, Okazii, Decathlon, Elefant, MerchantPro cu softurile de gestiune si contabilitate. Mai multe detalii pe https://famshop.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.