Atribute și caracteristici – prin ce diferă ?
Popularea bazei de date printre altele presupune și culegerea atributelor și caracterisitcilor unui produs.
Dar care este diferența dintre ele ? Amandouă noțiunile presupun descrierea unor detalii relevante despre acel produs în așa fel încât clientul să fie cțt mai lămurit pe ce dă banii;
deci ambele notiuni descriu produsul, dar fiecare intr-un mod propriu.
Cel mai bun mod da a ințelege deosebirea dintre cele doua concepte este sa răspundem la întrebarea:
Cu descrierea pe care o are articolul poate fi vândut ca un produs separat, cu un anume preț stabilit ?
Dacă da, descrierea sa constă într-o mulțime de atribute, dacă nu descrierea sa constă într-o mulțime de caracteristici.
Să clarificăm deci cu un exemplu.
Să luam de ex. un instrument popular, un fluier. Acesta poate exista în trei variante identice fizic, dar confecționat din lemn, metal sau os. Poate avea cinci sau șapte gauri (nu știu câte găuri chiar are un fluier, dar de dragul exemplului…)
În concluzie fluierul se poate vinde în combinații (os, cinci gauri, lemn șapte gauri etc.) separate, de sine statatoare, cu prețuri diferite.
În acest caz materialul si nr. de gauri sunt atribute asociate produsului.
În schimb greutatea nu. Greutatea este o caracteristică.
La fel, culoarea sau mărimea pentru un articol de îmbrăcăminte sunt atribute, greutatea este o caracteristică.
Iar pentru echipamente electronice / electrice tensiunea de alimentate este o caracteristică. La fel debitul pentru o pompă, de exemplu.
Din punct de vedere al platformei, atributele sunt afișate în pagina de produs și sunt disponibile la alegerea clientului (culori, marimi, texturi )
și sunt gestionabile diferit relativ la preț și cantitate (stocuri). Tehnic vorbind se afisează sub formă de dropdown-list, sau radio-buttons sau
checkbox-uri.
Caracteristicele sunt afișate într-un tab separat (caracteristici produse, data sheet) și sunt statice.
In modulul de administrare Prestashop sau ThirtyBees sunt optiuni separate pentru definitie atribute, caracteristici si valorile lor, atribute apelabile ‘on the fly’ la etapa de culegere date articole.
Recomandare. Înainte de a începe culegerea produselor e bine să facem o analiza a potentialelor atribute si caracteristici și a valorilor acestora. Și să le avem gata culese
la momentul introducerii articolelor produs. Deși așa cum am zis interfața permite culegerea acestora ‘on the fly’, pentru asigurarea continuității procesului și evitarea perturbarii acestuia e bine ca structura de atribute și caracteristici să fie deja stabilită pe cât se poate.
Pingback: Preț creare magazin online - pretul corect