Prestashop/ThirtyBees reparație instalare eșuată modul

Cum procedez la o instalare esuată de modul în Prestashop

Se intamplă. Chiar dacă modulul provine de la un dezvoltator serios. Poate modulul respectiv nu e compatibil cu tema instalată. Sau cu versiunea de platformă. Sau în procedura de instalare ați avut o cădere de retea. Sau pur și simplu nu ați mai avut loc pe server.
Nu se intamplă des, dar se întamplă. Cel mai probabil te alegi cu o instalare „agățată” când orice tentativă de reluare a procedurii de instalare se termină doar cu simpla urcare a modulului pe server și… gata. Nici urmă de modul în lista modulelor neinstalate din backoffice, sau mai rău, eroare 500 HTTP când încercăm să accesăm secțiunea respectivă.
Cum procedăm ?
Mai întâi regula de aur: indiferent cât de „titrat” ar fi modulul pe care dorim să-l instalăm, FACEM UN BACKUP al site-ului sau măcar a bazei de date. In acest fel ne asigurăm că orice ar fi, restaurăm, putem să o luăm de la capat și eventual investigăm problema. Sau testăm modulul pe o zonă de evaluare unde avem o copie a magazinului virtual curent.
Ok, să zicem totusi că am dat de necaz și trebuie să facem ceva. Am putea executa următorii pași:

  1. Faceti totuți un backup al magazinului așa cum este.
  2. Cu un client FTP accesați site-ul direct pe server (TotalCommander, FTPZilla, etc).
  3. Verificași directoarele /modules și /themes/modules.
  4. Incercați să identificați directoarele unde ar fi putut să se instaleze modulul respectiv; fie după nume, sau după data crearii (cea mai recentă).
  5. din cPanel (presupun câ aveți access) accesați PhpMyAdmin. Accesați baza de date aferentă a magazinului virtual. Dacă sunt mai multe și nu știți care, vizualizați fițierul settings.inc.php din directorul /config. Acolo veți găsi numele bazei de date, precum și prefixul tabelelor aferente. (sunt multe, căteva zeci, baza de date e destul de complexă)
  6. Din PhpMyAdmin accesați tabela {PREFIX}_module. Acolo sunt inregistrate toate modulele existente, active sau nu.
  7. Incercați să gasiți intrarea asociată modului respectiv. De regulă ar trebui să fie ultima dacă tabela este asociată este afisată in ordine implicită.
  8. Ștergeti această intrara.
  9. Intrati din nou în backoffice ți incercați să adaugati modulul. Daca toate merg ok, ar trebui să vă apară sectiunea de instalare / configurare a modulului respectiv.
  10. Dacă totuși procedura nu funcționează, restaurati magazinul salvat la pct. 1 si adresați-vă la dezvoltator.
    Cam asta e, am presupus că sunteți un pic familiarizat cu cPanel și PhpMyAdmin.
    Sper ca a fost de folos.
logo 3data

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.