Cum procedez la o instalare esuată de modul în Prestashop
Se intamplă. Chiar dacă modulul provine de la un dezvoltator serios. Poate modulul respectiv nu e compatibil cu tema instalată. Sau cu versiunea de platformă. Sau în procedura de instalare ați avut o cădere de retea. Sau pur și simplu nu ați mai avut loc pe server.
Nu se intamplă des, dar se întamplă. Cel mai probabil te alegi cu o instalare „agățată” când orice tentativă de reluare a procedurii de instalare se termină doar cu simpla urcare a modulului pe server și… gata. Nici urmă de modul în lista modulelor neinstalate din backoffice, sau mai rău, eroare 500 HTTP când încercăm să accesăm secțiunea respectivă.
Cum procedăm ?
Mai întâi regula de aur: indiferent cât de „titrat” ar fi modulul pe care dorim să-l instalăm, FACEM UN BACKUP al site-ului sau măcar a bazei de date. In acest fel ne asigurăm că orice ar fi, restaurăm, putem să o luăm de la capat și eventual investigăm problema. Sau testăm modulul pe o zonă de evaluare unde avem o copie a magazinului virtual curent.
Ok, să zicem totusi că am dat de necaz și trebuie să facem ceva. Am putea executa următorii pași:
- Faceti totuți un backup al magazinului așa cum este.
- Cu un client FTP accesați site-ul direct pe server (TotalCommander, FTPZilla, etc).
- Verificași directoarele /modules și /themes/modules.
- Incercați să identificați directoarele unde ar fi putut să se instaleze modulul respectiv; fie după nume, sau după data crearii (cea mai recentă).
- din cPanel (presupun câ aveți access) accesați PhpMyAdmin. Accesați baza de date aferentă a magazinului virtual. Dacă sunt mai multe și nu știți care, vizualizați fițierul settings.inc.php din directorul /config. Acolo veți găsi numele bazei de date, precum și prefixul tabelelor aferente. (sunt multe, căteva zeci, baza de date e destul de complexă)
- Din PhpMyAdmin accesați tabela {PREFIX}_module. Acolo sunt inregistrate toate modulele existente, active sau nu.
- Incercați să gasiți intrarea asociată modului respectiv. De regulă ar trebui să fie ultima dacă tabela este asociată este afisată in ordine implicită.
- Ștergeti această intrara.
- Intrati din nou în backoffice ți incercați să adaugati modulul. Daca toate merg ok, ar trebui să vă apară sectiunea de instalare / configurare a modulului respectiv.
- Dacă totuși procedura nu funcționează, restaurati magazinul salvat la pct. 1 si adresați-vă la dezvoltator.
Cam asta e, am presupus că sunteți un pic familiarizat cu cPanel și PhpMyAdmin.
Sper ca a fost de folos.